چسب کاغذی

چسب کاغذی-ثمین طب مهر

چسب کاغذی و کاربرد های آن در پزشکی

یکی از چسب های پرطرفدار بازار که کاربرد های زیادی نیز دارد، چسب کاغذی است. از دانشجویان هنر تا پرستاران و پزشکان، روزانه با این چسب سر و کار دارند. جالب است بدانید این چسب از مواد مختلفی ساخته می شود و میزان چسبندگی انواع مختلف آن نیز فرق دارد. در ادامه سعی کرده ایم تا اطلاعات کامل تری راجع به این محصول ارائه کنیم.

چسب کاغذی پزشکی چیست؟

چسب کاغذی پزشکی انواع مختلفی دارد. به دلیل طیف گسترده‌ی این نوع چسب‌ها، نحوه استفاده و کاربرد آن‌ها نیز متفاوت است. اگر ما بدانیم هر مدل چسب دقیقا چه کاربردی دارد و برای چه کاری مناسب است راحت‌تر می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این چسب‌ها معمولا برای جراحی، اتصال لوازم، پانسمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده‌ی این چسب‌های کاغذی نیز بسیار متفاوت است و شامل طیف وسیعی از مواد اولیه صنعتی یا ارگانیک می‌شود. مثلا برخی چسب‌ها فرمولاسیونی مصنوعی و برخی دیگر فرمولاسیون بیولوژیکی دارند. معمولا در این چسب‌ها از اکریلیک، سیلیکون، پلی اورتان و چسب‌های زیستی استفاده می‌شود.

چسب‌های مختلفی در حیطه ی پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند یکبار مصرف یا چند بار مصرف هستند.

چسب کاغذی ضد حساسیت ثمین طب

 

 

چسب ضد حساسیت-ثمین طب مهر

نوار چسب ضد حساسیت جز محصولات یکبار مصرف بشمار می رود و انواع و کارایی های مختلفی دارد، این چسب ها برای فیکس کردن نوار پانسمان است و به دلیل خاصیت ضد حساسیتی خود گزینه مناسبی برای تمامی افراد مخصوصا کسانی که پوست حساسی دارند، خواهند بود.

گواهینامه ها: ۱۳۸۵ ISO و ISO 9001
شاخصه: عدم حساسیت بر روی پوست
شاخصه: مقاوم در برابر سرما و گرما
شاخصه:  قابلیت چسبندگی بالا و میکروپور (کاغذی)
سایزها:  ۱/۲۵×۴۵۰ — ۱/۲۵×۹۰۰ — ۲۵×۴۵۰ و ۲۵×۹۰۰ سانتی متر

چسب تست اتوکلاو-ثمین طب مهر

 

جلوگیری از پخش شدن رنگ به دیگر نواحی دیوار یک ساختمان هنگام نقاشی، از این چسب ‌ها استفاده می‌کنند. این چسب در آبکاری و سند بلاست، ساخت و تعمیرات مبلمان و صندلی اتومبیل و یا حتی هواپیما، برای تولید لوازم خانگی و حتی در مصارف مربوط به درمان و پزشکی، کاربرد دارد. استفاده از چسب کاغذی برای مصارف خودروسازی و جهت حفاظت از خودرو هنگام رنگ ‌آمیزی سبب شد تا چنین نیازی منجر به رونق و توسعۀ استفاده از این نوع چسب شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مانند بسیاری از محصولات دیگر چسب های کاغذی نیز تاریخ انقضا دارند و زمانی که از تاریخ انقضای آن‌ها می‌گذرد قدرت چسبندگی آن‌ها کاهش می‌یابد. همچینی برخی از انواع این نوع چسب‌ها نسبت به دمای بالا، نور ماوراء بنفش، نور مستقیم خورشید، مواد شیمیایی دیگر و… حساس هستند. به همین دلیل بهتر است برای نگهداری این مدل چسب‌ها دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید و همچنین آن‌ها را  در جای خشک نگهداری کنید.

برای مطالعه درباره نازال کلیک کنید.

چسب کاغذی-samintebmehr.ir

مزایای چسب کاغذی

از مزایای این چسب‌ ها این است که به دلیل ماهیت کاغذی بودنشان بسیار سبک هستند و همین ماهیت آنان باعث می‌شود تا قدرت چسبندگی پایین‌ تری در برابر دیگر انواع چسب‌های نواری داشته باشند. این قابلیت که شاید بتوان از آن به عنوان نوعی عیب نام برد، باعث شده تا این چسب‌ها صرفاً به منظور چسباندن موقتی کاربرد داشته باشند. با این حال این چسب‌ ها انواع مختلفی دارند که از لحاظ میزان چسبندگی، جنس کاغذی که در ساخت آن استفاده شده و عرضی که دارند، باهم متفاوت‌اند. همین تفاوت است که باعث می‌ شود این چسب ‌ها کاربرد های متفاوت و حتی گاه بسیار بی‌ربط به هم داشته باشند.

بیش ترین سوالاتی که کاربران در گوگل به دنبال آن هستند.

چسب کاغذی پزشکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

نوار چسب کاغذی پزشکی یا نوار جراحی برای چسباندن باند، گاز و سایر پانسمان‌ها به پوست اطراف زخم استفاده می‌شود. اکثر نوارهای چسب نوعی نوار حساس به فشار هستند. یعنی نواری که بچسبد و با فشار محکم در جای خود بماند. نیازی به چسباندن آن ها توسط گرما یا حلال نیست.

آیا چسب کاغذی پزشکی همان نوار جراحی است؟

از نوار چسب های پزشکی برای محکم کردن پانسمان ها استفاده می شود. چسب کاغذی پزشکی معمولاً نوار چسب جراحی نیز نامیده می شود. هنگام استفاده از نوار پزشکی، چند عامل مختلف ممکن است بر نوع انتخاب شما تأثیر بگذارد.

آیا می توان چسب کاغذی پزشکی را روی زخم باز گذاشت؟

قیمت چسب کاغذی پزشکی کمتر از سایر موادی است که برای بستن زخم ها استفاده می شود. اما چسب می تواند به مرور زمان چسبندگی خود را از دست بدهد، به خصوص اگر خیس شود. اگر شل شود، زخم ممکن است باز شود. با این حال اگر بریدگی، پارگی یا خراش جزئی دارید، پزشک ممکن است از نوار چسب استفاده کند.

انواع چسب کاغذی :

نوار چسب های کاغذی بر اساس نوع به چهار دسته کلی تقسیم می شوند: رایج‌ترین نوع آن همان چسب‌‌های مخصوص بسته‌‌بندی هستند که از آن‌ها برای چسباندن کارتون و از این قبیل احتیاجات استفاده می‌شود. نو‌ع دیگری از این چسب‌ها مسکینگ تیپ نام دارد که با عنوان چسب پوشاننده هم از آن‌ها یاد می‌شود. کاربرد این نوع چسب‌ها همان‌طور که از اسمشان معلوم است، پوشاندن بوده و خاصیت چسبندگی کمتری دارند. این چسب‌ها عموماً زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که قرار است از آن‌ها برای جلوگیری از پخش شدن یا پاشیدن رنگ بر روی نواحی حاشیه‌ای استفاده شود. نوع دیگری از چسب‌های کاغذی هستند که آب چسب یا چسب کرافت نام دارند. از پزشک و جراح گرفته تا گلفروش و هنرمند، همگی به نحوی با یکی از انواع این مدل چسب سر و کار دارند. در این مقاله از وبسایت ثمین طب قصد داریم به بررسی چسب کاغذی در انواع مختلف بپردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تماس با ما-samintebmehr.ir

چسب کاغذی بسته بندی

چسب کاغذی بسته بندی از سری چسب‌های مقاوم است که برای بستن کارتن‌ها و بسته بندی وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب‌ها معمولاً در رول‌هایی با عرض ۴۸ میلی‌متر تولید می‌شود، حساس به فشار است و از پلی‌پروپیلن با روکش چسب ساخته شده است. این مدل چسب به دلیل عرض مناسب و خوبی که دارد کار بسته بندی را ساده و سریع می‌کند. معمولاً به کمک یک تفنگ نواری دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل چسب به دلیل داشتن مقاومت بالا، چسبندگی خوب و قیمت مناسب نسبت به چسب‌های سنتی و قدیمی برای بسته بندی مناسب‌تر است.

نوار چسب دو طرفه

نوار چسب دو طرفه دارای چسب در دو سمت است. اگر نیاز به چسباندن دو سطح به یکدیگر دارید، این نوع چسب می‌توانید بهترین نوع چسب برای شما باشد.

برای مطالعه درباره سوند کلیک کنید.

چسب کاغذی-samintebmehr.ir

چسب کاغذی آبریل

چسب کاغذی آبریل نوع دیگری از چسب‌های کاغذی است که بیشتر در کارهای هنری و معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر هنرمندان برای انجام طراحی و نقاشی روی تخته‌ی شاسی، ایجاد حاشیه در نقاشی، ماکت‌سازی و… به این چسب‌ها نیاز دارند. عرض استاندارد این نوع چسبها ۲ سانتی متر است و رنگ آن نیز کرم خیلی روشن مایل به سفید است. قابل ذکر است که بریدن این چسب‌ها اصلا سخت نیست و به راحتی به کمک کاتر یا قیچی میتوان به میزان نیاز از آن برید. چسب کاغذی آبریل به راحتی کنده می‌شود و اثری از خود باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده به عنوان چسب موقت است. چون بعد از کنده شدن اثری از خود بجای نمی‌گذارد و کار شما آسیبی نمی‌بیند.

چسب کاغذی-samintebmehr.ir
تماس با ما-samintebmehr.ir

کاربرد چسب کاغذی:

کاربرد این چسب ها بیش تر برای بسته بندی کارتون ها است که به همراه آن ها از لایه ی محافظ و پر قدرت دیگری استفاده می شود. هم رنگی این چسب ها با کارتون و قدرت چسبندگی آن ها سبب یک دست شدن چسب و کارتون شده و به لحاظ زیبایی شناختی نیز اهمیت دارند. فارغ از جنبه ی زیبایی شناختی آن ، این چسب ها بسیار مقاوم بوده و در صورت بستن کارتون با این ها صرفاً می توان کارتون را با شیءای تیز باز کرد و کندن چسب با دست ممکن نیست؛ از این جهت این چسب ها می توانند امنیت بیش تری را برای کالاهای موجود در کارتون ها از هر لحاظ فراهم کنند. ترکیبات مورد استفاده در این نوع چسب ها طبیعی بوده و از این رو انتخاب مناسبی برای دوستداران محیط زیست محسوب می شود. این نوع از چسب ‌های کاغذی مدت‌ زمان زیادی نیست که در بازار موجود شده ‌اند و از مدل‌ های پرطرفد‌ار چسب‌ های کاغذی محسوب می ‌شوند.  نوع بعدی این چسب ‌ها، نوار چسب بیمارستانی هستند که ضد حساسیت بوده و در موارد پزشکی کاربرد دارند.

برای مطالعه درباره اسپکلوم کلیک کنید.

چسب کاغذی-samintebmehr.ir

موارد استفاده از چسب کاغذی:

چسباندن بانداژ، استفاده از آن‌ها برای آزمایش خون، چسباندن آنژیوکت و از این قبیل خدمات جزو مصارفی هستند که این نوع چسب‌ها دارند. به طور کلی قدرت چسبندگی و سبکی این قبیل چسب ‌ها آن‌ها را صرفاً برای استفاده در مصارف خانگی و یا صنعتی مناسب می‌ کنند.

 

چسب آنژیوکت-ثمین طب مهر

نحوه ساخت چسب کاغذی پزشکی

در ساخت چسب کاغذی از دو نوع کاغذ اصلی استفاده می شود که شامل کاغذ الیاف درشت یا همان چیزی که به آن کاغذ کرپ نیز می گویند شده و نوع بعدی آن ، کاغذ پشت صاف است. این کاغذ ها دارای تنوع رنگی بوده و از رنگ سفید یا بلیچ شده تا قهوه ای مایل به زرد کمرنگ که به آن نیمه بلیچ شده هم می گویند و قهوه ای مایل به قرمز تیره یا همان بدون بلیچ تقسیم می شوند.

موادی که در پشت این نوارهای کاغذی استفاده می شوند قدرت چسبندگی این چسب های کاغذی را مشخص می کنند. این مواد اولیه که نقش چسباندن را در محصول ایفا می کنند ، معمولا نازک ، کاملا صاف و انعطاف پذیر هستند. این مواد پایه ضمن کمک کردن به چسبندگی چسب های کاغذی به ارتقای عملکرد آن نیز کمک می کنند. در واقع آن چه باعث می شود تا بتوان چسب های کاغذی را به انواع مختلف تقسیم کرده و از کارایی های مختلف آن بهره برد، تفاوتی است که در نوع روکش بندی این چسب ها وجود دارد.

 

چسب ضد حساسیت هایکو-ثمین طب مهر

 

چسب کاغذی از کجا بخرم

مواد مورد استفاده در مواد اولیه ای که در  پشت کاغذی این چسب ها استفاده می شود لاستیک طبیعی لاستیک استایرن بوتادین و انواع مختلف لاتکس بر پایه آب است؛ باید به این نکته این نیز اشاره کرد که  اولین پوشش های آزمایشی برای نوار چسب های کاغذی اشباع شده، پلیمرهای طبیعی و مصنوعی مانند شلاک (گونه ای از رزین خوراکی که از‌ ترشحات نوعی شپشک لاک ساز تولید می شود)، نشاسته، کازئین ، سیلکیات سدیم سریشم و نیتروسلولز بودند.

نحوۀ استفاده از این چسب ها بسیار آسان بوده و نیازمند داشتن مهارت خاصی نیستند. همچنین این چسب ها در دسترس هستند و برای خرید آن ها می توان به سایت های مختلف ، لوازم التحریری ها، مراکز فروش لوازم پزشکی و…. مراجعه کرد.

حساسیت به چسب کاغذی پزشکی

حساسیت به چسب کاغذی پزشکی در میان افراد تقریبا نادر و کم است (چیزی حدود سه درصد). با این حال برخی از افراد پس از استفاده از این نوع چسب‌ها در ناحیه زخم یا مصارف دیگر دچار التهابات پوستی می‌شوند. حساسیت به چسب کاغذی با راه‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد. برخی از افراد سوزش، لک و درد را تجربه می‌کنند در حالیکه برخی دیگر به جای درد، سوزش و خارش را تجربه می‌کنند. همچنین در این حساسیت‌های پوستی رنگ پوست کمی تغییر می‌کند و به رنگ صورتی مایل به قرمز درمی‌اید. در برخی موارد نیز قرمزی رنگ پوست از ناحیه زخم فراتر می‌رود و در محل گسترده‌تری شاهد تغییر رنگ پوست هستیم. ایجاد تاول و احتمال عفونت نیز از موارد بسیار نادر است که برخی از افراد آن را تجربه می‌کنند.

چسب‌های کاغذی در برندهای مختلف و با مواد اولیه متفاوتی ساخته می‌شوند. به همین دلیل ممکن است بیمار به نوعی از چسب حساسیت داشته باشد و اگر از برند دیگری استفاده کند حساسیتش رفع شود.

در این موارد چه باید کرد؟ آیا نباید از چسب استفاده کرد؟ پاسخ آری است. در این موارد شما نباید از چسب‌های کاغذی معمولی استفاده کنید و باید از چسب کاغذی ضد حساسیت استفاده کنید.

چسب کاغذی-samintebmehr.ir

ویژگی چسب کاغذی پزشکی ضد حساسیت :

  • این چسب‌ها ضد حساسیت هستند و احتمال واکنش‌های پوستی را کاهش می‌دهند
  • قیمت مناسب و مقرون بصرفه‌ای دارند
  • جای چسب بر روی پوست باقی نمی‌ماند و ردی از خود به جای نمی‌گذارد
  • چسب کاغذی پزشکی ضد حساسیت برای همه‌ی افراد حتی آن‌هایی که پوست حساسی دارند قابل استفاده است

در ترکیبات این چسب‌ها لاتکس طبیعی وجود ندارد.

تماس با ما-samintebmehr.ir

چسب کاغذی بیمارستانی چند نوع دارند؟

چسب کاغذی بیمارستانی چند نوع مختلف دارد و در بخش‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مستقیم‌ترین ارتباط این چسب‌ها با بدن در مراقبت از زخم است. مثلا در پانسمان کردن زخم از این چسب‌ها استفاده می‌شود و یا اینکه در برخی موارد از این نوع چسب کاغذی مستقیما بر روی زخم (بدون نیاز به بانداژ) استفاده می‌شود. همچنین این چسب‌های کاغذی در ابزارهای جراحی، حسگرهای زیستی، برچسب زدن الکترودها، کاتترها( سوند) و دستگاه‌های قابل کاشت در بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب کاغذی بینی

چسب کاغذی بینی یکی از چسب‌های معروف در صنعت پزشکی است که بعد از عمل جراحی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از عمل بینی از این چسب‌ها برای برای نگهداشتن و فرم گرفتن بینی استفاده می‌شود. چسب کاغذی بینی برای کاهش تورم بینی نیز بسیار مناسب است.

چسب کاغذی-samintebmehr.ir

خرید چسب کاغذی پزشکی در تهران

شرکت ثمین طب  با هدف تولید لوازم مصرفی پزشکی و بیمارستانی تأسیس گردید. این شرکت با بهره گیری از دانش و تجربه مدیران باسابقه و راه اندازی خط تولید به روز و با تکنولوژی بالا سهم ویژه ای در بازار محصولات مصرفی پزشکی خواهد داشت. داشتن اقلام متنوع کالایی و تولید آن باعث کاهش واردات این محصولات و کمک به رشد اقتصادی کشور خواهد نمود. انواع مختلف میکروست ،  ماسک ، سوند ، نازال ، ساکشن ، آنژیوکت ، اسپکولوم و تجهیزات مختلف پزشکی یکبار مصرف دیگر از تولیدات این شرکت هستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره ما و همچنین خرید چسب کاغذی پزشکی در تهران یا سایر اقلام مصرفی پزشکی خود می توانید با کارشناسان شرکت ثمین طب، همگام بهداشت تماس بگیرید.

قیمت چسب کاغذی پزشکی

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم چسب کاغذی انواع مختلفی دارد و در برندهای مختلفی در بازار موجود است. قیمت چسب کاغذی با توجه به کاربرد، مواد سازنده، برند و… تعیین می‌شود.

خرید چسب پزشکی از ثمین طب

ثمین طب یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید تجهیزات یکبار مصرف پزشکی مطابق با استاندادهای روز اروپا می‌باشد. شما می‌توانید انواع چسب کاغذی پزشکی با بالاترین کیفیت و استاندارد را از  ثمین طب تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت مراجعه کرده یا با شماره‌های  ۰۲۱۸۸۸۲۷۵۹۸ و ۰۲۱۸۸۸۲۶۲۶۴ تماس بگیرید.

سوالات متداول چسب کاغذی پزشکی

چسب کاغذی پزشکی چیست؟

چسب کاغذی پزشکی یکی از چسب هایی است که در بازار طرفداران زیادی دارد و می ‌توان آن را جزو پرکاربرد ترین و پرمصرف ‌ترین انواع مدل‌های چسب دانست. اگر دانشجوی هنر یا معماری پزشکی بوده اید و یا نیاز پیدا کرده اید کارتونی را بسته بندی کنید یا نه حتی اگر یک بار آزمایش خون داده باشید و یا به هر دلیل دیگری به مراکز پزشکی مراجعه کرده باشید ، قطعا این نوع از چسب ها را دیده اید

موارد استفاده از چسب کاغذی پزشکی چیست؟

چسباندن بانداژ، استفاده از آن‌ها برای آزمایش خون، چسباندن آنژیوکت و از این قبیل خدمات جزو مصارفی هستند که چسب کاغذی پزشکی دارند. به طور کلی قدرت چسبندگی و سبکی این قبیل چسب ‌ها آن‌ها را صرفاً برای استفاده در مصارف خانگی و یا صنعتی یا پزشکی مناسب می‌ کنند.

موقعیت مکانی شرکت ثمین طب

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان هفت تیر، خیابان سنایی، کوچه ۲۲ ، پلاک ۱۳

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.